torsdag 30 december 2010

Nedräkning till 2011

Kan ni fatta att det är knappt ett dygn kvar på det här året? Inte jag!
Vad hände 2010?

Julafton- check!
Min 20 årsdag- check!
Den sista veckan har varit allt annat än vanlig.. Om det hade sett ut som alla andra år för mig hade jag suttit hemma, ledig inburrad i filtar framför elden i vardagsrummet tittat på Vänner, låter som dröm just nu.. Istället jobbar jag järnet, befinner mig i tropiskt klimat (nästan) solen skiner och små söta ödlor springer kring mina fossingar så fort jag går ut från dörren.
Min födelsedag var absolut allt annat än vad jag planerat! För att få den bästa möjliga födelsedagen utan vänner och familj hade jag planerat en helkväll med nya vänner: Limo tur till West Palm Beach för att gå på Ladies Night på Dr Feelgoods. Dansa och shotta hela kvällen för att må piss på jobbet dagen efter..Istället låg jag hemma med världens feber och förkylning, mådde visserligen piss dagen efter men av helt fel anledningar.. Den 29:e december i år sög mer än någon av mina 20 stycken födelsedagar! Fan vad sur jag var! Dagens enda höjdpunkt var när världens gulligaste Jasmin kom in med frukost på sängen, pannkakor med banan och te, plus ett jätte fint grattis kort som nu pryder väggen. Jag fick en gosig kram sen var hon tvungen att gå till jobbet.. Jag la mig ner och somnade om. På kvällen tittade även 2 av mina kära grannar in för att önska mig grattis och krya på mig, aldrig har jag känt så stort behov av lite kramar. Nu har jag varit hemma 2 dagar från jobbet och imorn är det full rulle igen då vi har stort Nyårs firande, jobbar från 13 till ca 2-3 på natten! Happy New Year folks! Nästa år under den här veckan kan jag lova att ja ska slå på stort, för det är jag värd!

Jag unnade mig alla fall lite shopping i tisdags trots sjukdom.. Jag, Jasmin och hennes vän som är här på besök från Italien begav oss till Fort Lauderdale. Sawgrass heter köpcentrumet som är absolut det största jag någonsin besökt. Ett stort outlet med massa butiker man kan hitta fynd i. Gissa om jag gjorde det.. Lova mig att besöka detta fantiska centrum och även Gardens Mall om ni har turen att komma till Florida.
Här är några kap jag lyckades med:


        Jag är head over heels störtkär i denna väska från Guess, Pris: ca 80 dollar
            Den här väskan köpte jag faktiskt i Gardens Mall, affär: Aldo, Pris: ca 20 dollar
Man kan aldrig äga för många ballerina! De två paren till vänster är från Aldo ca pris 40 dollar, sötingarna till höger kommer från en affär jag inte minns namnet på men från Sawgrass, ca 25 dollar
  Hihi! Älskar mina nya highheels från Michael Shannon, 40 dollar.
  Längtar tills nästa utgång då jag få använda dessa godingar!
Min nya mys/fin kofta från en ny favvo butik med namn Charlotte Russe (kolla in hemsidan)
                                                                     Pris 30 dollar
Kärlek vid första ögonkastet! Ett berlock armband från Guess. Ni kommer inte tro priset.......
                                                                    Endast 16 dollar!!

(Ursäkta den dåliga bildkvalitén)

Nu har jag äntligen läst klart boken Eat Pray Love! Hade högre förväntningar på den. Den här kvinnan verkar ju helt lost! Det handlar om en kvinna i medelåldern som försöker hitta ro, meningen med livet och helt enkelt hitta sig själv. Hon söker efter Gud och gör en massa andliga lustiga saker. Men dert verkade fungera för henne. Så grattis! Tycker bara att det är lustigt att hon försöker hitta sig själv men under hela boken försöker hon få kontakt med Gud för att kunna göra det, känns som en väldigt lång onödig omväg om ni frågar mig. Måste ändå se filmen med Julia Roberts som spelar huvudrollen för att se om den vinklar den till det bättre. Ska gräva in mig i nästa bok ikväll efter en Lasagne middag: AC/DC Maximal Rock n Roll.

Sovgott mina vintervänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar