söndag 5 december 2010

Cribs Live

OMG! Igår blev det inte att jag jobbade på bröllopet utan fick jobba på en hemma fest för en av medlemmarna på klubben. OMG!
Dagen började kl 12.30 då jag hjälpte till med att duka upp för bröllopet, sen åkte jag och några kollegor iväg för duka upp för olika julfester olika medlemmar skulle ha den kvällen, alltså husen är det sjukaste jag har sett! Det var verkligen som att titta på Cribs som går på mtv gånger 10.. Bara ytterdörrarna fick mig att tappa hakan. Min kollega ville visa oss det dyraste huset på klubben, OH MAMA, det kallas palatset jag förstår ju lugnt varför, det är värt 25 miljoner dollar. Fatta!
Hemma festen jag fick jobba på var också helt magiskt, vi var ute på terassen vid poolen och baren med utsikt över sjön, palmerna var dekorerade med julbelysning och det såg verkligen ascoolt ut. Festen kostade bara 9000 dollar för medlemmen att hålla, haha.
Senare på kvällen har dem som tradition att ett tåg med båtar glider förbi husen som en julshow på vattnet. Det var jättehäftigt att se båtarna var pimpade med alla Las Vegas lampor! Det blingade, lyste, blinkade och sken i alla världens färger och så klart med jul tema. Eftersom det var så mörkt såg man bara alla ljusen från båtarna smyga förbi, musik pumpade och massa fyrverkerier knastrade vackert i himmeln.

För att ni ska få lite perspektiv på hur mycket pengar dem här medlemmarna har så kan jag berätta för er att  för att ens bli medlemm på klubben måste man köpa ett hus och dem absolut billigaste ligger på
ca 1 000 000 dollar, sen måste dem betala en avgift på 150 000 dollar för medlemskapet, efter det betalar dem en månadsavgift på 50 000 kronor eller något, plus att dem måste spendera runt 15 000 kronor på själva klubben varje månad på mat och nöjen m.m. Det ni!

Idag har jag varit ledig, det behövdes! Några roomies åkte och köpte julgran och pynt. Så nu är lägenheten pimpad med allt möjligt mysigt, inklusive julstrumpor som vi har skrivit våra namn på. Nu sitter vi och lyssnar på christmas carols och dricker äkta tysk gluhwine. Har det mys!
Idag fyller min kära granne Leiti år och några andra, så jag kan inte komma undan att festa ikväll. Det känns sådär då jag börjar jobba 5.30 imorgonbitti. Himmel!

Jossi & Danni: Jag har fått ett nytt ``Jasså``, jag säger ``Oh Man`` hela tiden.. hahah. .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar