torsdag 2 december 2010

Ho Ho Ho

Burr! Imorse var det så himla kallt ute och jag börjar förstå varför dem ens säljer jackor i butikerna här. Det kan faktiskt bli kallare än 20 grader. Jag ringde pappa och han berätade att dem hade -13! Antar att jag inte kan klaga. haha.

Idag på jobbet drog vi fram alla juldekorationer, dem hade massa kul. Ett tåg räls som gick runt, runt och plingade julmelodier, prydnader och en massa plast granar i alla storlekar, gröna och vita. Det var jätte mysigt att sitta ute på bayview terassen med utsikt över alla coola yacht båtar, det klarblåa vattnet och palmer samtidigt jag dekorerade granar. Efter det bad en av cheferna mig att följa med honom för köpa mer dekorationer, vi åkte runt överallt Sears, Walmart och PartyCity. Soft arbetsdag! Som grädde på moset fick vi julbonus, woho!

Jag har ju glömt att berätta att jag fått en ny inneboende! Det är ju lite tråkigt eftersom jag inte längre har ett eget rum, jag hade verkligen stadgat in mig, fått ordning på mina saker och hade en plats i lägenheten jag kunde vara helt för mig själv. Inte nu längre. Men det är en väldans tur att tjejen är jätte gullig och trevlig, känner att vi klickar, hon är väldigt lätt att hänga med. Det är mysko att anledningen hon flyttade från sin förra lägenhet var för att hennes dåvarande rumskommpisar inte gillade henne, för mig är det svårt att förstå. Vad hon har berättat tyckte dem hon var tråkig för att hon inte ville gå och med dem och så vidare. Det gick så långt att dem inte ens pratde med henne, alls! Bara fnittrade för sig själva, dem frågade aldrig om hon ville hitta på något med dem eller något. Tyckte synd om henne, så jag kunde inte säga att hon inte fick flytta in hos mig, även om jag tänkte tanken. När hon började packa sina väskor för att komma hit frågade inte ens hennes ``ex`` vart hon skulle, dem sa bara hej då när hon gick ut för dörren. Sjukt.

Imorgon är det en tillställning på jobbet, någon välgörenhetsgala, jobbar 15.30-01.00. Lördag är det bröllop!
Nu: chillerill framför tvn.

See ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar