tisdag 7 december 2010

Godmorgon Jupiter

Aaaaaaa, ledig!
I söndags var det fest! Jag hade tänkt strunta i att gå eftersom jag började jobba 5.30 på måndag morgon, men folk lyckades övertala mig. Det började med en hemmafest, det var ca 40 pers i en liten lägenhet! Det gick verkligen inte att röra sig, haha, men kul var det! Vid 1 tiden rullade limosinerna fram, två vanliga plus en hummerlimo!! Klubben vi skulle till heter Safari och jag har aldrig varít där, bara hört alla snacka om det så jag var skitglad att äntligen få komma dit. Men när vi kom dit kom inte jag och mer än hälften in eftersom vi är underåriga och försökte komma in med en papperskopia på våra pass. Men det är så alla andra har kommit in förut, så det sög. Vi bestämde oss för att dra till ett annat ställe men det var typ 3 människor där inne och ingen dj så det blev att åka hem igen och försöka sova innan man skulle börja jobba. Tror  jag sov i max 2 timmar och jobbade 11,5 timme, det var absolut sista gången kan jag säga. När jag kom hem från jobbet somnade jag direkt, sov till 23 gick upp borstade tänderna och tog äntligen bort fest sminket från söndagen (haha, önskar jag tog kort på mig själv så ni fick se hur jag såg ut!) gick och la mig och sov igen till kl 10 idag!

Gårdagens samtalsämne vid lunchen var väldigt intressant, min kollega var helt chockad över att jag inte hade någon religion eller trodde på Gud. Han kunde inte fatta, han frågade hela tiden: så du ber aldrig? -Nej. Så du har aldrig vaknat och tackat Gud för dagen eller nåt? -Nej. Så du bad inte till Gud när du skulle flyga hit att snälla Gud låt oss överleva denna flygresa? -Haha, nej. Snarare Snälla pilot låt oss överleva denna flygresa! Vad tror du på då? -Livet, döden, universum, karma. Så du tror inte att det är en Gud som har skapat jorden? -Nej. Vem har gjort det då? -Big Bang. Ber du aldrig om förlåtelse när du begått en synd? -Va? Nej, alla människor begår misstag i livet, men livet går vidare. Så du har aldrig aldrig gått in i en kyrka och bett? -Nej, varför skulle jag när jag inte tror på Gud?! Jag respetkterar att du har din tro, du måste respektera min. Då sa han, Malin jag kan följa med dig till en kyrka här, jag vet att du kommer ändra dig! -Haha, jag vill inte! Då frågade jag honom om han tyckte jag var en dålig människa för att jag inte hade någon tro,han svarade: Nej, absolut inte! Men dina föräldrar borde gjort det rätta när du var liten och tagit dig till kyrkan och så. -Men mina föräldrar är inte heller religiösa, och varför är det de rätta att göra? Då sa han för att det är det. Jag var tvungen att fråga om han trodde att jag skulle få annan behandling i livet och efter för att jag inte har någon tro. -Nej, det är upp till var och en sa han.
Lite senare.. Malin, jag ska be åt dig. -Aha! Så tror visst att jag som människa inte får samma värde som du bara för att du tror på Gud!
Liknande samtal hade jag med en väldigt trevlig granne. Jag berättade att vi hade juldekorerat på jobbet och hur kul det var, blablabla.. Då sa han: Vad glad jag blir att höra att du också är kristen! - Eeh Va?....Jag är inte kristen. Det blev tyst och vi tittade på varandra med tomma ögon. -Är du inte sa han, vad är du då? Är du liksom...inget ? -Aaa, jag är ateist. -Jaha, du jag måste gå.
Hahahaha! Vad känsligt det kan vara med religion. Bara så ni vet, så är killarna fortfarande mina vänner och hur trevliga som helst!

Only in America! Häromdagen var jag och handlade mat, då upptäckte jag något förskräckligt. Dem har tusan allt i sprutform här. Pancakes in can? Or maybe some Cheese in a can?  Lägg ner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar