måndag 22 november 2010

Bättre sent den aldrig!

Hej mina vintervänner!

Som ni kanske har förstått har jag kommit fram till sunny Florida och faktiskt hunnit vara här i 8 dagar!
Som det har fixat och trixat denna vecka med allt från bankkonton, telefoner, drogtester, skriva på papper hit och dit och så klart göra mig hemmastadd och självklart få lite nya vänner.. Check check och check!
Börjar känna mig ganska varm i kläderna här nu och inte bara för att det är typ 100 grader ute utan för att mycket faller på plats och jag kan verkligen se fram emot dem här kommande 6 månaderna.
Även fast alla är överdrivet trevliga och hjälpsamma här så är det tufft ibland då man saknar att ha nån nära med sig som man kan uppleva allt tillsammans med. Nästan alla har åkt hit med kompisar eller pojk,flickvän, dessutom pratar alla tyska eller nåt annat språk med varandra så det kan göra att jag känner mig lite ensam ibland. Men! Å andra sidan, kan jag inte klaga. Jag har verkligen träffat så sköna människor vilket gör allt mycket enklare att trivas här.
Dagens ögonblick var när jag och min kollega Moe åkte golfbil på jobbet, superkul! Han kommer från Haiti och försökte lära mig ord på hans språk: klickspråket! Haha, inte det lättaste..

Orkar inte gå in på några detaljer nu, men det kommer mera...
Nu är det godnatt för min del och upp om några timmar för att jobba på det sjukaste, vackraste paradis Admirals Cove!

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar