måndag 17 januari 2011

Like a blizzard

Nu har jag varit borta lite mer än 2 månader! Mama vad tiden går fort..

Aaaaaaaaah, vad jag älskar mina lediga dagar! I onsdags ville jag och the Carinas gå på bio och se ``How do you know?`` En romantisk komedi med Jack Nicholson, Reese Witherspoon och Owen Wilson bland andra.. När vi kom dit och köpte våran biljett upptäckte vi att vi hade en timme att döda innan filmen började så vi bestämde oss för att gå och ta en drink. Vi hittade en jättemysig bar som heter Cabo Flats, vi beställde en karaff margharitas att dela på och snacka lite skit. Oh Yes, deras margharitas var himmelskt goda! Men tyvärr hade vi inte mer tid att sippa på våra drinkar utan vi gick tillbaka till bion. Filmen var helt okej, det var inget man inte hade sett förut utan var som nästan alla andra romantiska komedier. Skådespelarna gjorde filmen, om dem inte hade varit huvudkaraktärerna hade jag nog inte gillat den alls.
Efter bion kände vi oss inte riktigt klara för att gå hem och lägga oss så vi åkte till Jumby Bay för att ``flip the coin``. Jihoo, jag vann alla mina öl! Och vi träffade massa folk från jobbet vilket alltid är kul plus några trevliga brandmän vilket aldrig slår fel!

Eftersom vi gillade det här Cabo stället så mycket bestämde jag och the Carinas för att titta in stället på fredagen också. Fredagar på Cabo är nice, massa folk och bra musik. Vi satte oss vid ett bord och tiden bara rann iväg vi beställde margharita karaffer en efter en...Plus att det var ett gäng gubbar som var helt galna och roliga som beställde in tequila shottar till oss! Till slut kände vi att vi var tvungna att dansa bort fyllan lite. Tjejerna träffade några grannar till dem, (även en av dem brandman) hur trevliga och roliga som helst så vi hängde med dem resten av kvällen. Helt plötsligt bestämde alla att vi skulle dra vidare till nästa klubb, Safari! Påväg till bilen hittade vi en karusell, fulla som vi var tyckte vi det skulle vara jättekul att åka på den, när vi smiter in och försöker komma upp på hästarna kommer en golfbil med blåljus! Haha, det var polisen! Hur löjligt såg inte det ut.. Dem kastade ut oss från området medans ena Carina försökte flörta med ena polisen för att hindra att hamna i trubbel, hon kallade honom ``Cutie`` och han blev rödare och rödare i ansiktet och argare och argare på henne, det var hur kul som helst att se.. Sedan upptäcker polisen att jag har en drink i min hand och börjar fråga mig: Mam what do you got there in your hand? -Nothing. -Mam! Jag vet inte varför men jag böjade springa med min drink, jag ville ju ha den, så polisen hoppade in i sin löjliga lilla golfbil och började jaga mig! haha! Så töntigt, jag kunde ju fan springa ikapp bilen! Men till slut hoppade ena polisen ut och sprang efter mig, då gav jag upp kastade drinken i buskarna och skrek Are you happy now mr policeman! Han gick bara tillbaka till golfbilen och dem körde äntligen iväg, brum brum.
Vi kom till slut till Safari, men det var typ 5 pers där inne och jätte tråkigt! Så vi bestämde oss för att bada jacuzzi. Haha, fyfan vad killar är blåsta ibland! Vi hade sagt att vi skulle nakenbada men på skämt, men det fattade ju inte killarna så direkt när vi kom in till poolområdet slängde killarna av sig kläderna och ba: WOHO och hoppade in i jacuzzin. Medans vi tog av oss klackarna och doppade fötterna! hahah. det var ju kanske inte så kul för dem så dem frågade varför hoppar inte ni i? Kom igen! -Eeh no!
Det blev visst lite mer än några drinkar och snacka skit med tjejerna.

Idag var jag också ledig! Jag, Dodo och Jasmin blev bjudna att åka på fisketur med några medlemmar från klubben och deras vänner. Dem hämtade upp oss kl 7 på morgonen, vi åkte och köpte chips och öl, hämtade resten av gänget och sedan till båten! Jag vill också ha en sådan båt! Den kostade bara 100 000 dollar men det är väl inget.. Tyvärr var vädret inget vidare och det blåste så in i helvete.... Jag höll på att ramla överbord så många gånger, men som tur var hade bara min hatt den oturen, fast vi fiskade upp den så nu luktar den fisk och saltvatten, mmmmm. Förutom stormen var det jätte häftigt och härligt att få komma ut till sjöss, vi såg Mahi mahi (vilket är en slags mindre delfin som är jätte fin och skiftar färg), hajar (fast bara små) och svärdfiskar! Till slut blev vågorna och allt bara för mycket och jag kände hur hela mitt ansikte blev grönt, jag var bara tvungen att gå in i hytten och lägga mig! Som tur är kunde jag somna och vaknade igen när vi var tillbaka vid säkert land. Efter den stormiga turen kände vi alla att vi behövde mat! Så vi åkte och åt lunch på ett jättecoolt ställe som heter Guanabana, det var som en djungel precis vid vattnet och dem spelade reggae musik, hur mysigt som helst.
Det slutade alla fall bra men nu är jag helt slut!

Imorn är det jobba som gäller 9-16 vilket känns som ledighet eftersom vi nästan aldrig jobbar så korta pass.
Puss och godnatt gott folk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar